Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Krystian Baranowski, Grzegorz Szczuka i Marek Czuń, ambasadorzy kampanii z Trójmiasta - fot  mat  Fu
Zdjęcie portretowe: Sylwia Ressel

Sylwia Ressel
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku

Zdjęcie portretowe: Marcin Szeląg

Marcin Szeląg
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 12:00

Ojcowie na 100 procent

Rozpoczęła się czwarta edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „Facet na 100 PRO”, organizowanej przez Fundację Share the Care wspólnie z marką Gillette. Do grona partnerów kampanii dołączył też Gdańsk, który wspiera działania promujące zaangażowane ojcostwo. Miasto wspiera też aktywnie zastępcze rodzicielstwo.

W tym roku kampania przebiega pod hasłem „Facet na 100 PRO – Prawdziwe Historie”. Jest objęta m.in. patronatem honorowym Prezydenta Miasta Gdańska. Głównym celem społecznej akcji jest pokazanie, że bycie zaangażowanym tatą to nie tylko rodzicielski obowiązek, ale też źródło dumy, rozwoju i głębokiej przemiany. Czułość, odpowiedzialność, obecność to cechy, które definiują ojcostwo.

- Miasto to przede wszystkim ludzie – i relacje, jakie tworzą. Dlatego w Gdańsku wspieramy tych ojców, którzy codziennie wybierają obecność, czułość i odpowiedzialność. Takie ojcostwo buduje nie tylko bezpieczne domy, ale i mądre, solidarne społeczeństwo – mówi Monika Chabior, zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania. - Kampania ‘Facet na 100 PRO’ to dla nas ważny głos w rozmowie o przyszłości, jaką chcemy wspólnie tworzyć.

Ambasadorzy m.in. z Gdańska

W gronie ambasadorów kampanii jest m.in. dwóch ojców z naszego miasta. Ich autentyczne i poruszające historie pokazują, że bycie tatą to coś więcej niż tylko biologiczna więź. Ambasadorem kampanii jest Grzegorz Szczuka, gdański zastępczy ojciec, który z żoną stworzył rodzinę dla dwóch chłopców. Ich historia to poruszająca opowieść o budowaniu więzi, codziennych zmaganiach i wzajemnym zaufaniu. O swoich doświadczeniach zastępczy tata opowiedział w odcinku podcastu pt. „Opieka zastępcza – rodzina z serca”, sfinansowanego ze środków miasta. Udział w nim wzięły również: Ewelina Chrościelewska i Kamila Latosińska, specjalistki Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

Rozmówcy wskazują lokalne rozwiązania i dobre praktyki w zakresie pieczy zastępczej. Zachęcają do podjęcia niełatwej, ale wspaniałej roli opiekuna zastępczego dla dzieci, które czekają na dom, bezpieczeństwo i bliskość, jaką może dać tylko rodzina. Mieszkanki i mieszkańcy chcący wesprzeć w ten sposób najmłodszych, proszeni są o skontaktowanie się ze specjalistami Wydziału Pieczy Zastępczej MOPR, przy ul. K. Leczkowa 1A we Wrzeszczu, tel.: 58 347 82 77/78.

Wśród ambasadorów „Faceta na 100 PRO” znalazł się też Krystian Baranowski z Gdańska, sam wychowywany bez ojca, dziś świadomie buduje relację z dwoma synami, pokazując, że ojcostwo to nie gotowy schemat, ale codzienna decyzja o obecności i wsparciu. Jego historia wzrusza i pokazuje istotę świadomego tacierzyństwa.

– Podejście mężczyzn do ojcostwa zmienia się na naszych oczach – podkreśla Karolina Andrian, członkini Zarządu Fundacji Share the Care. - Coraz więcej ojców aktywnie uczestniczy w życiu swoich dzieci – od ciąży po zebrania w przedszkolu. Chcemy ich wspierać i pokazywać, że to właśnie zaangażowanie jest dziś miarą męskości.

Ojcowie i ich prawa

Na stronie internetowej kampanii „Facet na 100 PRO – Prawdziwe Historie” są nie tylko inspirujące historie ambasadorów, ale też m.in. przewodnik po prawach ojców oraz inne wiadomości przydatne rodzicowi. Jest tam również spot kampanii. Warto go obejrzeć, to ułatwi odpowiedź na pytanie: czym jest dzisiaj ojcostwo?  

Informacja we współpracy z Fundacją Share the Care

mat. Fundacja Share the Care