Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Długie Pobrzeże - zmiany organizacji ruchu, mapka
Zdjęcie portretowe: Joanna Bieganowska

Joanna Bieganowska
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 12:50

Zmiany w organizacji ruchu na Długim Pobrzeżu

Od lipca mieszkańcy i turyści korzystać będą z dwóch kompleksowo przebudowanych odcinków Długiego Pobrzeża. Na kolejnym odcinku, od Żurawia do Bramy Straganiarskiej, rozpoczynają się prace związane z ułożeniem nawierzchni.

Od kwietnia na fragmencie Długiego Pobrzeża od Bramy Straganiarskiej do Żurawia (odcinek 1B)  prowadzone są prace przygotowawcze do układania nawierzchni. Transport materiałów budowlanych będzie odbywał się Bramą Świętojańską, co spowoduje częściowe wyłączenie jej dla ruchu pieszego. Prace związane z układaniem nawierzchni spowodują zwężenie przejścia wzdłuż nabrzeża. Na fragmencie od Bramy Straganiarskiej do Bramy Świętojańskiej prace potrwają do końca maja. Na odcinku od Bramy Świętojańskiej do Żurawia utrudnienia potrwają do końca czerwca.

Na tym odcinku zachowane zostaną dojścia do lokali usługowych. Dostęp do lokali nieposiadających wejścia od strony zachodniej będzie wygrodzony w postaci korytarza dla pieszych. Ze względu na powyższe prace drogowe zalecany jest ruch ulicami Tokarską i Warzywniczą.

Od 8 kwietnia nastąpi również zmiana tymczasowej organizacji ruchu na odcinku 1A -  pomiędzy Bramą Zieloną, a Bramą św. Ducha. Do majówki zamknięty zostanie odcinek od Bramy Chlebnickiej do Mostu Zielonego. Zakończenie prac na odcinku 1A przy kładce planowane jest na koniec czerwca. Wówczas kładka obrotowa zostanie również udostępniona pieszym.

Przebudowa konstrukcji Długiego Pobrzeża ma na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. A dzięki nowej nawierzchni i małej architekturze poprawi się estetyka tego miejsca i przywrócone zostaną jego walory historyczne. 

Od początku kwietnia obowiązuje letni harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę. Szczegóły dostępne na stronach GZDiZ i DRMG.