Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

budzet obywatelski-040 1599x1066
Zdjęcie portretowe: Marta Formella

Marta Formella
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 13:30

Mieszkańcy zgłosili swoje pomysły w BO

Zakończył się etap przyjmowania projektów do 12. edycji Budżetu Obywatelskiego. Gdańszczanki i gdańszczanie po raz kolejny udowodnili, że nie brakuje im pomysłów, na co przeznaczyć miejskie pieniądze. Łącznie w systemie elektronicznym mieszkańcy złożyli 612 projektów, w tym 159 w kategorii Zielonego Budżetu Obywatelskiego.

Na realizację pomysłów jest ponad 21,5 mln złotych. Wśród zgłoszonych projektów nie brakuje propozycji związanych z tworzeniem kolejnych miejsc do rekreacji i sportu, w których można odpocząć lub uprawiać bardzo konkretne dyscypliny. Dużo projektów związanych jest także z poprawą bezpieczeństwa pieszych. Mieszkańcy zgłosili też propozycje dotyczące zwierząt - m.in. zakupu domków dla jeży czy pomocy weterynaryjnej.

W 12 edycji Budżetu Obywatelskiego zgłoszono 612 projektów:

  • 412 - dzielnicowe BO
  • 142 - dzielnicowe ZBO
  • 41 - ogólnomiejskie
  • 17 - ogólnomiejskie ZBO

Wszystkie projekty można przeglądać na bieżąco na stronie gdansk.ardvote.pl.

Bo wkracza teraz w kolejny etap, jakim jest ocena formalna i wstępna projektów. Zgłoszone pomysły oceniane będą pod kątem spełnienia wymogów formalnych projektu. Projekty inwestycyjne trafiają także do oceny wstępnej, gdzie weryfikowane są przez Wydział Skarbu, Wydział Urbanistyki i Architektury, Wydział Geodezji oraz Biuro Rozwoju Gdańska pod kątem możliwości ich realizacji.

Kwota BO 2025

Suma środków przeznaczonych na realizację projektów to 21 526 022 złotych

Projekty ogólnomiejskie - 4 137 851 złotych, w tym projekty ogólnomiejskie Zielonego Budżetu Obywatelskiego – 1 304 922 złotych. 

Projekty dzielnicowe - 17 388 171 złotych, w tym projekty dzielnicowe Zielonego Budżetu Obywatelskiego – 3 718 649 złotych. Projekty dzielnicowe zgłaszane i realizowane są w 35 jednostkach pomocniczych miasta. 

Harmonogram

  • Do 29 marca 2024 r. – weryfikacja formalna i wstępna projektów;
  • 29 stycznia – 30 czerwca 2024 r. – weryfikacja projektów przez Jednostki Organizacyjne / Wydziały Urzędu Miejskiego;
  • do 9 sierpnia 2024 r. – weryfikacja projektów przez Zespół Konsultacyjny;
  • do 16 sierpnia 2024 r. – losowanie numerów projektów do głosowania;
  • 9 września – 23 września 2024 r. – głosowanie;
  • do 27 września 2024 r. – ogłoszenie wyników głosowania.

 

fot. www.gdansk.pl