Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Punkt Buforowy
Zdjęcie portretowe: Magdalena Kiljan

Magdalena Kiljan
Gdańskie Wodociągi SA

Data publikacji 13:00

Punkt buforowy dla ciężarówek z węglem. Usprawniamy ruch w rejonie dróg dojazdowych w do terminali Portu Gdańsk

W związku ze wzmożonym ruchem pojazdów ciężarowych, oczekujących na załadunek węgla w gdańskim porcie 10 lutego uruchomiony zostanie dla nich nowy obowiązkowy punkt buforowy. Zlokalizowany zostanie na terenie udostępnionym przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk przy rondzie na ul. Budowniczych Portu Północnego. Ponadto w tym samym terminie obniżymy prędkość w tunelu pod Martwą Wisłą do 50 km/h. Wprowadzane rozwiązanie jest efektem ustaleń ze spotkań władz miasta z przedstawicielami gdańskiego portu oraz funkcjonariuszami służb nadzorujących ruch drogowy i bezpieczeństwo transportu.

Punkt buforowy, bo taką nazwę ma miejsce odstawcze dla pojazdów ciężarowych przewożących węgiel, wyznaczony został w bezpośrednim sąsiedztwie ronda – tuż przy istniejącym parkingu buforowym dla TIR-ów. By ułatwić kierowcom dojazd do punktu, na drogach prowadzących do niego ustawione zostanie specjalne oznakowanie. Trasa dojazdu obejmie ulice: Sucharskiego, Kontenerową i Budowniczych Portu Północnego.

Specjalne miejsce, w którym ciężarówki będą obowiązkowo musiały oczekiwać na załadunek węgla usprawni ruch w rejonie portu – szczególnie na Trasie Sucharskiego od strony mostu wantowego i drogi S7 oraz na węźle Ku Ujściu. Do tej pory pojazdy ciężarowe oczekiwały na wjazd na teren portu blokując pasy ruchu na Trasie Sucharskiego, a także na ul. Kontenerowej. Dzięki nowemu parkingowi, który będzie mógł pomieścić ok. 50 pojazdów, będą one oczekiwać na załadunek poza jezdnią.

Zasady korzystania z punktu buforowego

  • Kierowcy ciężarówek dojeżdżają do punktu buforowego, gdzie oczekiwać będą na możliwość załadunku węgla.
  • Po otrzymaniu od spedytorów informacji o wolnych miejscach załadowczych pojazdy będą wypuszczane z punktu do poszczególnych stanowisk w celu załadunku.
  • Awizacja będzie odbywać się tylko w punkcie. Poza nim awizacja nie będzie prowadzona w żadnym innym miejscu.

Oprócz uruchomienia parkingu dla ciężarówek z węglem od 10 lutego do odwołania w tunelu pod Martwą Wisłą obniżona zastanie dopuszczalna prędkość z 70 do 50 km/h. Ograniczenie obowiązywać będzie w godz. 5:00 – 22:00, o czym kierowców informować

będą tablice zmiennej treści. Niższa prędkość pojazdów ma na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się pyłu węglowego.

Po uruchomieniu punktu buforowego i obniżenia prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą w dalszym ciągu będziemy monitorować sytuację na trasach dojazdowych do portu i w miarę potrzeb wdrażać kolejne rozwiązania, poprawiające sytuację drogową.