Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

gdanska akademia rodzica logo

Referat Prasowy
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 11:00

Jak odpowiedzialnie chwalić dzieci

We wtorek, 6 grudnia o godz. 18.00 odbędzie się kolejna pogadanka z cyklu Gdańska Akademia Rodzica. O pozytywnym wpływie chwalenia dzieci opowie Maria Kokosińska, psycholożka w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży. Materiał dostępny będzie na stronie gdansk.pl.

Grudniową edycję projektu Gdańska Akademia Rodzica poprowadzi Maria Kokosińska, skupiająca się na pracy właśnie z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami, zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Przybliży ona temat "O chwaleniu dzieci", opowie, po co je chwalić, jaka jest siła pochwały i jak przekazywać pozytywne informacje.

Maria Kokosińska - psycholog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, trenerka Treningu Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie szkolenia z zakresu psychotraumatologii. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach pracy z młodzieżą i ich rodzicami w Placówce Wsparcia Dziennego Stowarzyszenia Profilaktyki Środowiskowej "Mrowisko" oraz Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej. W czasie studiów odbywała praktyki na Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu Miejskim im. Świętej Trójcy w Płocku, a także wolontaryjnie współpracowała z Rodzinnym Domem Dziecka i Wojewódzkim Centrum Onkologii.

Gdańska Akademia Rodzica

Projekt to cykl wystąpień, pogadanek i wykładów przeprowadzanych przez ekspertów z różnych dziedzin, służących stymulowaniu kompetencji rodzicielskich. Wśród poruszanych tematów znaleźć można zagadnienia dotyczące rozwoju psychoemocjonalnego dzieci, relacji, zdrowia psychicznego, edukacji, zdrowego stylu życia, rozwijania talentów, form spędzania wolnego czasu czy bezpieczeństwa ekonomicznego.

Badanie on-line, przeprowadzone w 2021 roku przez miasto na grupie 1670 rodziców dzieci i młodzieży w wieku szkolnym wykazało, że wsparcie kompetencji wychowawczych jest potrzebne. Połowa badanych przyznała, że w ciągu ostatniego roku doświadczyła różnego rodzaju trudności wychowawczych, które najczęściej pojawiały się w najmłodszej grupie szkolnej (klasy 0-3 szkoły podstawowej). Rodzice i opiekunowie wyrazili też zainteresowanie oraz nierzadko podejmowali uczestnictwo w różnych formach wsparcia umiejętności wychowawczych.

Dotychczasowe materiały dostępne są na stronie internetowej Gdańskiej Akademii Rodzica.