Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Zdjęcie portretowe: Patryk Rosiński

Patryk Rosiński
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 16:00

O znaczeniu więzi dla rozwoju dziecka

We wtorek, 8 listopada o godz. 18.00 odbędzie się kolejna pogadanka z cyklu Gdańska Akademia Rodzica. O roli budowania bliskości od najmłodszych lat, a także jak robić to w sposób bezpieczny, opowie Ewa Olewicz, psycholog kliniczna i psychoterapeutka. Materiał dostępny będzie na stronie gdansk.pl.

Listopadową edycję projektu Gdańska Akademia Rodzica poprowadzi Ewa Olewicz. Ukończyła ona Szkolenie z Systemowej Terapii Rodzin organizowane przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Szkolenie w Zakresie Psychoterapii atestowane przez Zarząd Sekcji Naukowej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Odbyła liczne szkolenia w zakresie psychoterapii dzieci i młodzieży. Certyfikowany diagnosta FASD. Przez wiele lat pracowała w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, prowadząc terapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz terapię rodzinną. Aktualnie współpracuje z GOPP, prowadząc terapię rodzin oraz grupy wsparcia i warsztaty dla rodziców adopcyjnych i zastępczych. W ramach praktyki prywatnej pracuje terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą.

Gdańska Akademia Rodzica

Projekt to cykl wystąpień, pogadanek i wykładów przeprowadzanych przez ekspertów z różnych dziedzin, służących stymulowaniu kompetencji rodzicielskich. Wśród poruszanych tematów znaleźć można zagadnienia dotyczące rozwoju psychoemocjonalnego dzieci, relacji, zdrowia psychicznego, edukacji, zdrowego stylu życia, rozwijania talentów, form spędzania wolnego czasu czy bezpieczeństwa ekonomicznego.

Badanie on-line, przeprowadzone w 2021 roku przez miasto na grupie 1670 rodziców dzieci i młodzieży w wieku szkolnym wykazało, że wsparcie kompetencji wychowawczych jest potrzebne. Połowa badanych przyznała, że w ciągu ostatniego roku doświadczyła różnego rodzaju trudności wychowawczych, które najczęściej pojawiały się w najmłodszej grupie szkolnej (klasy 0-3 szkoły podstawowej). Rodzice i opiekunowie wyrazili też zainteresowanie oraz nierzadko podejmowali uczestnictwo w różnych formach wsparcia umiejętności wychowawczych.

Dotychczasowe materiały dostępne są na stronie internetowej Gdańskiej Akademii Rodzica.