Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

2b094002-8408-4be1-bccf-7be357209f14
Zdjęcie portretowe: Jędrzej Sieliwończyk

Jędrzej Sieliwończyk
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 19:08

Kolejne wyróżnienie dla Gdańskiego Centrum Kontaktu

W czwartek 26 maja w Warszawie wręczono nagrody w 3 edycji konkursu Innowacyjny Samorząd, organizowanym przez Serwis Samorządowy Polskiej Agencji Prasowej. W tej odsłonie 150 samorządów zgłosiło ok. 300 projektów. Wśród laureatów znalazła się aplikacja Gdańskie Centrum Kontaktu. Pamiątkowy dyplom odebrali Maria Bollin, dyrektor Gdańskiego Centrum Informatycznego oraz Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich. Uroczystość ogłoszenia finalistów była połączona z debatą o inwestycjach samorządu terytorialnego.

Innowacyjny Samorząd to projekt Serwisu Samorządowego PAP wyłaniający i nagradzający najbardziej innowacyjne samorządy. Celem konkursu jest promocja wyróżniających się na tym polu miast oraz inspiracja pozostałych jednostek samorządowych do podejmowania działań na rzecz innowacyjności. Przedmiotem oceny są nadsyłane przez jednostki samorządowe opisy zrealizowanych przedsięwzięć czy projektów. Głównymi kryteriami oceny w konkursie jest nowatorstwo w skali kraju oraz pozytywne rezultaty zastosowanych rozwiązań. Zgłaszane do konkursu projekty mogą dotyczyć rozmaitych obszarów. Mogą to być innowacje technologiczne, procesowe, społeczne, publiczne (komunalne) lub te dotyczące instrumentów i usług wsparcia. Konkurs przeprowadzony został w pięciu kategoriach: duże miasta (powyżej 200 tys. mieszkańców), gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie, gminy wiejskie, powiaty. W każdej kategorii wyłaniany jest  jeden zwycięzca, a kilka projektów zostaje wyróżnionych.

Gdański Centrum Kontaktu znowu docenione  

Wśród wyróżnionych inicjatyw znalazło się też przedsięwzięcie realizowane w naszym mieście. Tym razem kapituła konkursu doceniła aplikację Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK). Warto przypomnieć, że samo Gdańskie Centrum Kontaktu w przeszłości było już nagradzane, w tym również w konkursie Innowacyjny Samorząd. W 2021 w kategorii duże miasta finalistą tego konkursu został właśnie gdański projekt. Z kolei w 2019  doceniono projekt informatyczny Gdańskie Centrum Kontaktu. System został nagrodzony w ogólnopolskim konkursie „Skrzydła IT w Administracji” w kategorii „Narzędzia do komunikacji z obywatelami”.

Jak działa aplikacja?

Aplikacja mobilna – Gdańskie Centrum Kontaktu została udostępniona mieszkańcom w ubiegłym roku. Dzięki niej użytkownicy zyskują między innymi możliwość szybkiego zgłoszenia sprawy wymagającej interwencji służb, dokładnego wskazania lokalizacji na mapie i załączenia zdjęć oraz podglądu stanu realizacji zgłoszeń w aplikacji mobilnej. Nowy kanał kontaktu zastąpił tym samym Mapę Porządku.

Rozwiązanie działa w wersji przeglądarkowej, dostępnej z poziomu komputera, jak i w formie aplikacji mobilnej na smartfony z systemem iOS i Android (Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play i App Store pod nazwą „Gdańskie Centrum Kontaktu”). Co ważne aplikacja jest bezpłatna.

Narzędzie jest w pełni zintegrowane z obecnie wykorzystywanym systemem informatycznym w Gdańskim Centrum Kontaktu, dzięki czemu wszystkie zgłoszenia wymagające interwencji służb, są sprawnie przekazywane do urzędu i właściwych jednostek.