Martyna Gutowska
Instytut Kultury Miejskiej
Data publikacji 08:57
Konferencja Marketing w Kulturze o aktualnych sprawach w branży kulturalnej
Zbliża się 7. edycja konferencji Marketing w Kulturze - branżowego wydarzenia kierowanego do osób zajmujących się marketingiem i komunikacją działań kulturalnych. W roku 2020 i 2021 konferencja odbywała się tylko w formule online. W tym roku Instytut Kultury Miejskiej powraca do organizacji Marketingu w Kulturze także na żywo. Wydarzenie odbędzie się 12 i 13 kwietnia w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim – rejestracja trwa.
Konferencja Marketing w Kulturze to wydarzenie adresowane do osób zajmujących się promocją w branży kultury i sztuki. Od 2016 roku gromadzi setki pracowników i pracowniczek instytucji, muzeów, galerii, ośrodków i centrów kultury, a także freelancerów, freelancerek, artystów i artystek zainteresowanych skutecznym komunikowaniem swoich działań. Po dwuletniej przerwie na wersję online, spowodowanej pandemią i związanymi z nią obostrzeniami, konferencja powraca do formy spotkania na żywo. Uczestnikom i uczestniczkom, którzy nie mogą pojawić się osobiście w Gdańsku, organizatorzy nadal dają możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu zdalnie. W sprzedaży znajdują się bilety dwudniowe w cenie 350 zł oraz dostępy do streamingu w cenie 200 zł, a także bilety jednodniowe.
- Jak co roku będziemy dyskutować na tematy bliskie instytucjom kultury, wsłuchując się w potrzeby ich pracowników i pracowniczek. Programem konferencji staramy się odpowiadać na aktualne problemy osób zajmujących się promowaniem działań kulturalnych – mówi Martyna Gutowska z Instytutu Kultury Miejskiej. Podobnie będzie i teraz: w harmonogramie wydarzenia poza wystąpieniami dotyczącymi zagadnień marketingowych, sporo miejsca poświęcone zostało nowym technologiom, trendom oraz zmianom, jakie w życie instytucji i odbiorców wprowadziła pandemia.
O „Pandemicznych rytmach życia publiczności” opowie Marek Krajewski, socjolog kultury, natomiast Zuzanna Ciesielska z Centrum Cyfrowego przybliży uczestnikom cyfrowe trendy w kulturze. Michał Zajdel (Kantar Millward Brown) i Michał Protasiuk (Google) przedstawią wyniki raportu „Efektywność komunikacji marek” i doradzą, jak skutecznie prowadzić działania komunikacyjne w świecie wielu ekranów. Tajniki NFT i Metaverse przybliży Joanna „Frota” Kurkowska – specjalistka w dziedzinie najnowszych technologii, współtwórczyni podcastu Metagame, tłumaczącego zawiłe zagadnienia krypto, Web3, creators economy, play-to-earn, DAO, blockchain gaming i Digital Assets.
Jednym z gości będzie także gdynianin, Wojtek Sawicki, który opowie o dostępności kultury z perspektywy osoby z niepełnosprawnością. Na konferencji pojawi się z narzeczoną, Agatą Tomaszewską, z którą relacjonuje swoją codzienność na instagramowym koncie Life On Wheelz. Oboje aktywnie uczestniczą w życiu kulturalnym i podzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi barier, jakie ich otaczają.
W programie nie mogło zabraknąć miejsca dla najbardziej aktualnego tematu, czyli trwającej wojny w Ukrainie. Konflikt toczy się także w świecie wirtualnym, warto więc zadbać o swoje bezpieczeństwo również w sieci. Podczas konferencji uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak bronić się przed dezinformacją, technologią deep fake, a co najważniejsze: jak weryfikować fake newsy. Opowie o tym Wojciech Kardyś, Ambasador Cyfrowej UE.
To tylko część tematów, jakie przygotował w tym roku dla uczestników i uczestniczek konferencji Instytut Kultury Miejskiej. Poza dwudniową częścią plenarną wydarzenia w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, dzień wcześniej odbędą się warsztaty z tworzenia podcastów oraz wideo. Do praktycznego poznawania tajników nagrywania dźwięków zaprasza znana dziennikarka, Agnieszka Obszańska, a o tworzeniu ciekawych treści filmowych dysponując zerowym budżetem opowie Marcin Andrzejewski związany z Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu.
Bilety zarówno na wydarzenie na żywo, jak i streaming online, do kupienia za pośrednictwem serwisu Evenea.
Strona konferencji: marketingwkulturze.ikm.gda.pl