Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

1192-625
Zdjęcie portretowe: Jędrzej Sieliwończyk

Jędrzej Sieliwończyk
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 10:00

Czasowe zmiany organizacyjne w obsłudze mieszkańców Gdańska

Do Urzędu Miejskiego w Gdańsku dotarły już systemy informatyczne, o które miasto wnioskowało do Ministerstwa Cyfryzacji. Doposażenie urzędu w te urządzenia umożliwi dwukrotne zwiększenie liczby nadawanych nr PESEL dla uciekinierów wojennych z Ukrainy. Najwięcej nowych stanowisk do realizacji tego zadania pojawi się Zespole Obsługi Mieszkańców przy ul. Wilanowskiej. Aby maksymalnie przyspieszyć procedurę nadawania nr PESEL, wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne w obsłudze mieszkańców.   

Od środy, 16 marca w całym kraju rozpoczęto obsługę uciekinierów wojennych z Ukrainy w zakresie nadawania nr PESEL. W gdańskim Urzędzie Miejskim pojawiło się już ponad 13 tysięcy osób, które potrzebują pilnie tego numeru. Dzięki PESEL-om Ukraińcy mogą w Polsce kontynuować naukę, podjąć pracę, a także korzystać ze wszystkich usług polskiej e-administracji.

Nowy stanowiska i zmiany organizacyjne

Dotychczasowa rejestracja odbywa się na posiadanym przez urząd sprzęcie informatycznym, tym samym, który na co dzień służy mieszkańcom w zakresie obsługi dowodów osobistych. Systemy te dostarczane są wyłącznie przez ministerstwo. W ostatnich dniach Urząd Miejski w Gdańsku otrzymał kolejne takie urządzenia.    

- Od początku przyszłego tygodnia, chcemy dwukrotnie zwiększyć wydajność nadawania numerów PESEL obywatelom Ukrainy, do 500 osób każdego dnia. Musi się to jednak odbywać przy jednoczesnym zapewnieniu mieszkańcom Gdańska możliwości płynnego załatwiania spraw urzędowych. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu nowych stanowisk, ale wymaga to również pewnych zmian organizacyjnych. Zmiany te pozwolą usprawnić realizację zarówno nr PESEL dla obywateli Ukrainy, jak i wszelkich innych spraw, które na co dzień załatwiane są w urzędzie przez gdańszczanki i gdańszczan – mówi Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich.    

Dlatego od poniedziałku, 28 marca do końca maja tego roku, obsługa klientów w zakresie dowodów osobistych i meldunków odbywać się będzie w dwóch lokalizacjach tj.:  

  • Zespół Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Partyzantów 74  
  • Zespół Obsługi Mieszkańców nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12  

w zakresie ewidencji działalności gospodarczej:  

  • Zespół Obsługi Mieszkańców nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12  

w zakresie praw jazdy:  

  • Zespół Obsługi Mieszkańców nr 2 przy ul. Milskiego 1  

W Zespole Obsługi Mieszkańców nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2 – pozostają usługi w zakresie odbioru zatrzymanych praw jazdy oraz odbioru dowodów osobistych, o których wydanie wnioski złożono w tej lokalizacji.

PESEL dla obywateli Ukrainy w dwóch lokalizacjach

 Obsługa nadawania numeru PESEL obywatelom Ukrainy odbywa się m.in. Zespole Obsługi Mieszkańców nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2. To właśnie w tej placówce przybędzie najwięcej nowych stanowisk, przeznaczonych do realizacji tego zadania. W sumie, w punkcie zlokalizowanym na gdańskim Chełmie będzie aż 15 takich stanowisk. Stąd potrzeba, aby w tym obiekcie czasowo ograniczyć zakres świadczonych usług.

W dalszym ciągu, nadawanie numerów PESEL dla Ukraińców odbywa się również w Gdańskim Centrum Świadczeń przy ul. Kartuskiej 32/34. Tu, do już funkcjonujących 7 stanowisk, dołączy kolejne, przy którym Ukraińcy będą mogli dopełniać formalności związanych z nadaniem nr PESEL.   

PESEL, Profil Zaufany i aplikacja mObywatel dla obywateli Ukrainy - instrukcja dla użytkowników