Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Nowa Warszawska - sprzęt budowlany na ul. Piotrkowskiej
Zdjęcie portretowe: Izabela Kozicka-Prus

Izabela Kozicka-Prus
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 16:04

Nowa Warszawska - przebieg budowy

Dynamicznie przebiegają prace przy budowie trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Między al. V. Havla, a ul. Piotrkowską widoczna jest już ścieżka rowerowa oraz chodnik, a także przygotowane miejsce pod torowisko. Budowę odwiedziła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

- Jak zapewnia wykonawca, prace postępują zgodnie z harmonogramem, a co najważniejsze widać już zarys połączenia tramwajowego, które znacząco skróci drogę mieszkańcom Gdańska Południe do centrum miasta. Zgodnie z planem prace mają zakończyć się z końcem 2022 roku – powiedziała podczas wizyty Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Budowa Nowej Warszawskiej to element Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, konsekwentnie realizowanego i współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Nowa Warszawska jest jedną z najważniejszych inwestycji realizowanych w południowej części Gdańska. Trasa przebiegać będzie od pętli Ujeścisko do al. Havla i włączy się w nią na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką.

Najintensywniejsze prace trwają obecnie na odcinku od al. V. Havla do ul. Piotrkowskiej. Przy samej alei przebudowywany jest wodociąg, usuwane są kolizje z sieciami podziemnymi, wykonawca przygotowuje też teren pod torowisko. W okolicy ul. Piotrkowskiej prowadzone są prace związane z wykonaniem układu drogowego oraz chodnikami i drogą rowerową. Również między ul. Piotrkowską a Łódzką – trwa budowa chodników, ścieżki rowerowej, kontynuowany jest montaż słupów oświetleniowych i rozpoczęto prace ziemne pod przyszłe torowisko.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość około 2 km, wzdłuż torowiska przebiegać będzie ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Zakres inwestycji obejmuje także przebudowę fragmentu torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było „wpiąć” nową linię. Natomiast skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

fot. D. Paszliński