Marta Bańka
Instytut Kultury Miejskiej
Data publikacji 08:30
Dołącz do uczestników i uczestniczek konferencji Marketing w Kulturze
Jak zaprojektować wartościową komunikację online? W jaki sposób współpracować z influencerami, czy wykorzystywać gry do komunikacji działań kulturalnych? A także: dyskusje na temat promocji i tworzenia podcastów, wyzwań stojących przed małymi i średnimi instytucjami kultury czy zrównoważonym podejściu do produkcji i komunikacji wydarzeń kulturalnych – to wybrane tematy 6. edycji ogólnopolskiej konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka organizowanej przez Instytut Kultury Miejskiej. Wydarzenie już 11 i 12 maja w formule online. Rejestracja trwa do 9 maja.
Konferencja Marketing w Kulturze to dwudniowe spotkanie ekspertów i ekspertek zajmujących się komunikacją działań kulturalnych w instytucjach, organizacjach pozarządowych czy oddolnych grupach i inicjatywach. Dwudniowe wydarzenie podzielone jest na część plenarną z prelekcjami i dyskusjami oraz popołudniowe webinary w małych grupach.
Rejestracja odbywa się za pośrednictwem portalu evenea.pl. Koszt dwudniowego biletu to 200 zł. Koszt webinaru to 123 zł.
Kilkusetosobowe spotkania osób z całej Polski w tym półroczu jeszcze nie są możliwe. Formuła online pozwala na zorganizowanie konferencji, którą można obejrzeć z każdego biura, a także zaproponować więcej popołudniowych webinarów, czyli 3-godzinnych, intensywnych szkoleń z doświadczonymi ekspertami od marketingu, social mediów czy trenerów umiejętności liderskich i zarządzania zespołami.
Tematy wystąpień i prelegenci i prelegentki Konferencji Marketing w Kulturze 2021
Tegoroczny program konferencji Marketing w Kulturze otwiera przegląd najciekawszych case’ów z dziedziny kultury Wojciecha Kardysia (Netomania) oraz wystąpienie Karoliny Kałużyńskiej (Gameset) o grach jako nośniku kultury. Mirella Panek-Owsiańska opowie o wykorzystaniu narzędzi CSR dla kultury, Wouter van der Horst (We share culture) o projektowaniu wartościowej komunikacji online, a Kordian Klecha (intui) z Agnieszką Kaim (Design Thinking dla kultury) spróbują przekonać uczestników i uczestniczki o tym, że wszystko jest interfejsem. Na temat wyzwań w średnich i mniejszych instytucjach kultury porozmawiają: Lidia Miłosz (Iławskie Cen-trum Kultury), Rafał Płotka (Gminny Ośrodek Kultury w Luzinie), Monika Jastrzębska-Opitz (Żuławski Ośrodek Kultury), a dyskusję poprowadzi Anna Rudnicka (Świd-nicki Ośrodek Kultury, kulturanaczasie.pl).
12 maja uczestników i uczestniczki przywita Natalia Hatalska (infuture institute) wystąpieniem na temat kultury w miastach przyszłości. Tego dnia także: prelekcja Elżbiety Lisowskiej (Uniwersytet SWPS) na temat wypalenia zawodowego w kontekście pracy zdalnej, Franciszka Georgiewa (Tigers) o procesie rebrandingu, Patrycji Sawickiej-Sikory (Primoloko) o współpracy kultury z influencerami, czy Pauliny Skipirzepy-Kamińskiej i Krzysztofa Magierskiego (Warsztaty Kultury) na temat zarządzania projektami online w instytucji. Jedna z dyskusji, na którą organizatorzy zapraszają drugiego dnia dotyczy promocji i produkcji podcastów. Doświadczeniami podzielą się Ewa Salamon (Pismo. Magazyn opinii), Bartek Czarkowski (Newonce) oraz Maciej Bąk (Radio Zet, podcast „Stacja Emigracja”). Drugi temat to ekologiczne podejście do promocji i organizacji wydarzeń kulturalnych, o których opowiedzą, w rozmowie z Aleksandrą Janus (Centrum Cyfrowe, Muzea dla klimatu), Magdalena Komornicka (Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Kultura dla klimatu), Joanna Tabaka (Widok na Widownię, Zielona Instytucja Kultury), Iwona Woźniak (Teatr Zagłębia).
Popołudniowe webinary podczas konferencji Marketing w Kulturze uzupełniają tematykę poruszaną w ciągu dnia. Uczestnicy i uczestniczki wybierają tematy, które chcą zgłębić: czy to narzędziowo – pod kątem nowości ze świata social mediów czy marketingu, czy to pod względem organizacji pracy zespołów, projektowania badań czy pracy z publicznością.
Webinary Konferencji Marketing w Kulturze, 11-12 maja 2021
Webinary odbywają się równolegle, w godz. 16.00 – 19.00. Każdego dnia może zapisać się na jedno spotkanie. Obowiązuje osobna rejestracja w formularzu na evenea.pl.
- Audience development w internecie. Lekcja z pandemii – Piotr Firych, UAM w Poznaniu
- Odkryj Google Ads – Maciej Wiśniewski, Premium Ads
- Lider(ka) kultury – przywództwo dla zaawansowanych – Marek Krawczyk, ZeroBullshit
- Projektowanie badań w instytucji kultury. Narzędzia i wskazówki – Natalia Brylowska, Instytut Kultury Miejskiej
- Moderacja procesów kreowania pomysłów w zespole. Jak być ciągle twórczym w kulturze? – Łukasz Maźnica, hearts & heads
- Jak zadbać o siebie w pracy? Narzędzia i procesy budowania dobrostanu pracowników kultury. Warsztat Pracowni Artist in Bloom (tylko 11 maja)
- Zarządzanie contentem w social mediach – Daniel Kotliński, Tigers (tylko 12 maja)
- Jak zacząć przygodę na TikToku? – Jakub Biel, jakubbiel.pl
- Instagram – nowinki, trendy, narzędzia – Justyna Mudło, MaxROY.agency
- LinkedIn – jak dobrze prowadzić profil instytucji – Dagmara Pakulska, dagmarapakulska.pl
Konferencja odbędzie się w formie online. Podobnie jak w roku 2020 prelegenci zaproszeni są do specjalnie przygotowanego studia w Gdańsku, skąd na żywo transmitowana będzie konferencja z możliwością interakcji uczestników między sobą i zadawania pytań prelegentom.
Konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka to doroczne, ogólnopolskie spotkanie osób zajmujących się promocją, komunikacją i marketingiem w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy oddolnych inicjatywach. To dwa dni spotkań z ekspertami i ekspertkami z Polski i z zagranicy oraz tematyczne warsztaty. To społeczność, która tworzy się wokół wydarzenia już 2016 roku. Organizatorem konferencji jest Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku.
Partner medialny wydarzenia: Proto.pl