Anna Nowicka
Inkubator Starter
Data publikacji 14:00
Rusza Jump Your Business - projekt dla młodych przedsiębiorców w Gdańsku
Miniony rok dla przedsiębiorców to czas niezwykle dynamiczny pod względem wykorzystania cyfrowych narzędzi sprzedaży. Często zmiany związane z przebranżowieniem się czy poszukiwaniem nowych kanałów dotarcia do klientów skłaniały do patrzenia na swoją firmę przez pryzmat nowych technologii. Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER razem z miastem Gdańsk przygotowali dla młodych przedsiębiorców szeroki wachlarz wsparcia. Właśnie rusza projekt „Jump Your Business”, w ramach którego będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji biznesowych czy warsztatów.
Szansa na rozwój firmy
Jump Your Business to przede wszystkim szansa na zdobycie nowych umiejętności, podniesienie kwalifikacji, dokształcenie w obszarach wyjątkowo ważnych dla prowadzenia biznesu oraz możliwość skonsultowania swoich wątpliwości z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.
Projekt porusza tematykę, którą w tegorocznym badaniu potrzeb trójmiejskich startupów, przedsiębiorcy wskazali jako wymagającą największego wsparcia. Trzy wybrane obszary: sprzedaż B2B, media społecznościowe oraz wystąpienia przed kamerą (video / live / podcast), mają kluczowe znaczenie, szczególnie w czasie, gdy większość biznesów przeniosła się do świata online.
- Pandemia nadal trwa, a wejście do świata online nie tylko z produktami, ale i usługami, jest obecnie nieuniknione. Dlatego wybraliśmy najbardziej praktyczne tematy dla przedsiębiorców, które pozwolą im na rozwój swojego biznesu w sieci. – tłumaczy Sara Miotk, koordynatorka projektu z ramienia gdańskiego STARTERA.
W sieci jest miejsce na każdy format video
Sposoby komunikacji oraz kanały przekazu treści podlegają nieustannej ewolucji dzięki rozwojowi technologii i dostępowi do nowych narzędzi. Wszystko zależy od tego, na co dana osoba stawia w swoim biznesie, jaką ma strategię działania i cele, które chce osiągnąć oraz do kogo się zwraca.
- Wybierając formę video w swoich działaniach biznesowych, niezwykle ważne jest, by odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: Jaki cel chcemy zrealizować poprzez dane video? Jakie są oczekiwania naszej grupy odbiorców? Do kogo chcemy dotrzeć z przekazem w naszym video, nowego czy obecnego odbiorcy? – mówi Sylwia Dąbrowska, tworząca w sieci markę Teacherka.pl. - Wszystko sprowadza się więc do strategii. Jeśli dobrze określimy, kim jest nasz odbiorca i jakie są jego oczekiwania, będziemy mogli tworzyć treści, które ta osoba chce oglądać. W taki sposób wzbudzimy zainteresowanie i zostaniemy zapamiętani (niezależnie od tego, czy będzie to krótkie video na TikTok, Instagram stories czy długi live/webinar) – dodaje Sylwia Dąbrowska.
Sylwia Dąbrowska w ramach Jump Your Business poprowadzi pierwszy webinar w temacie „7 najskuteczniejszych formatów video. Jakie video robić, aby efektywnie budować markę i rozwijać biznes.” już 20.05.2021r o godz. 11.00.
Szczegóły znajdziecie na stronie projektu.
Social media w biznesie
Statystyczny Polak spędza około 2h dziennie na aktywności w social media. Warto więc postawić na odpowiednie kanały, zaplanować długofalowe działania i konsekwentnie je realizować. Aktualnie poprzez media społecznościowe możemy bardzo precyzyjnie docierać do użytkowników, którzy zainteresowani są naszym produktem. Poprzez ciekawy i unikatowy content budujemy świadomość naszej marki, angażujemy Internautów i zachęcamy do wykonania określonej czynności - co potem przekłada się na realizację celów biznesowych. Aktualna sytuacja związana z pandemią i rosnąca konsumpcja Internetu powoduje, że jak najszybciej powinniśmy zadbać o swoją obecność i wartościową aktywność w Internecie.
- Prowadzenie komunikacji w social media to według mnie „must have” dla wszystkich firm, które chcą docierać do osób z grupy docelowej, która jest online. W mojej ocenie każda branża odnajdzie się w wybranych platformach i znajdzie sposób na zainteresowanie użytkowników online. Social media dają nam mnóstwo możliwości, które umiejętnie należy wykorzystywać do budowania wizerunku w Internecie – wyjaśnia Klaudia Chmielewska z agencji beeffective.pl, jedna z ekspertek projektu.
Jak pandemia zmieniła sprzedaż B2B?
W okresie pandemii widzimy skokowy wzrost obecności przedsiębiorców w rynku e-commerce. Lock down gospodarki wymusił dynamiczną dywersyfikacje biznesową i przełożył się na ponad 2 cyfrowe wzrosty w tym kanale handlu.
- Zarówno do tej pory obecni w sieci Merchanci jak i typowe firmy „brick and mortar” zostały zmuszone do zintensyfikowania swoich prac nad kanałem sprzedaży w e-commerce. Dodatkowym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest zmieniona forma komunikacji z klientem B2B, spotkania osobiste przeniosły się na zoom-a, konferencje handlowe – na webinary i konferencje on-line, lubiany i jakże potrzebny networking – do Clubhouse – tłumaczy Łukasz Turczyński, Sales Director marki INPOST.
Pandemia wymusiła przyśpieszoną adopcje rozwiązań, które jeszcze rok temu wskazywane były jako trend a dziś są niezbędną codziennością.
Komunikacja w mediach społecznościowych, wykorzystanie rynku e-commerce jest niezbędna dla prowadzenia biznesu. Wiąże się też z dużym wysiłkiem, nakładami finansowymi i wieloma innymi trudnościami. Z drugiej strony często gwarantuje ogromne korzyści – jednak wyłącznie wtedy, gdy obecności w mediach społecznościowych będzie towarzyszyć świadoma strategia, jasne cele i bieżące monitorowanie wyników.
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą w Gdańsku i potrzebujesz wsparcia w tematach związanych ze sprzedażą business-to-business, mediami społecznościowymi czy wystąpieniami przed kamerą – wejdź na stronę projektu i skorzystaj z bezpłatnych, godzinnych konsultacji ONLINE z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.