Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Zdjęcie portretowe: Agnieszka Klugmann

Agnieszka Klugmann
Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna

Data publikacji 14:49

D/oceń wodę! Gdańska kampania z okazji Światowego Dnia Wody

Rusza gdańska kampania z okazji Światowego Dnia Wody. Tym razem pod nazwą D/oceń wodę! Kampania będzie dostępna w popularnych mediach społecznościowych od 15 do 28 marca. Gościem specjalnym akcji jest Katarzyna Bosacka.

- Czy Ty doceniasz wodę, czy potrafisz ją oszczędzać, co o niej wiesz? Dołącz do akcji GIWK – tymi słowami do udziału w kampanii zaprasza Katarzyna Bosacka.

Przypadające na 22 marca obchody Światowego Dnia Wody mają uświadomić, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Nazwa kampanii to zabawa słowna nawołująca zarówno do docenienia wody i dostępności do niej, jak również do oceny własnych zachowań konsumenckich. Cała kampania ma inspirować do zmiany nawyków.

- Przez 7 pierwszych dni będziemy mówić o negatywnych działaniach, które szkodzą wodzie- a przez kolejne 7 - o dobrych praktykach i ciekawych właściwościach wody do przetestowania we własnym domu. Kierując się oczywiście naszym mottem – nauka przez zabawę – mówi Monika Piotrowska-Szypryt, kierownik Działu Promocji i Edukacji Ekologicznej GIWK.

Kampania w mediach społecznościowych

Kampania będzie realizowana na TikToku, facebooku oraz Instagramie. Codziennie będzie publikowany nowy filmik na poprawę humoru i dawkę wodnej wiedzy. Dla internautów przewidziany jest także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami (kubki termiczne, teczki na dokumenty oraz zestawy gadżetów kampanii Gdańsk bez plastiku).

Kampanię można śledzić na tiktoku, facebooku i instagramie

Mikroplastik to problem. Plakaty w przestrzeni miasta

Dodatkowym elementem gdańskich obchodów Światowego Dnia Wody 2021 jest kampania społeczna dotycząca mikroplastiku – problemu środowiskowego i zdrowotnego, poruszanego w ramach międzynarodowego projektu badawczego FanpLESStic-sea. Kampania jest realizowana pod egidą programu Gdańsk bez plastiku.

Na gdańskich citylightach pojawią się stworzone przez uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych plakaty, które zwyciężyły w zeszłorocznej edycji organizowanego przez GIWK konkursu „Dlaczego sieci nie lubią śmieci”. Jego celem jest edukacja ekologiczna w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie odpadów i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej.

Zadaniem konkursowym było wykonanie pracy plastycznej – plakatu w formacie A3 z przesłaniem nt. szkodliwości mikroplastiku bądź sposobów jego eliminacji na podstawie dostarczonego materiału merytorycznego. To mógł być np. mem, kolaż tekstowy, kolaż zdjęciowy, praca na bazie wycinków z gazet lub inna praca plastyczna wykonana dowolną techniką – także za pomocą programu graficznego. W konkursie wzięło udział 79 uczniów z 11 szkół.