Konrad Marciński
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni
Data publikacji 13:34
Otwarcie punktu obsługi przy ul. Wodopój
Od poniedziałku 1 lutego, sprawy związane z identyfikatorami IGM, uprawniającymi do wjazdu i poruszania się w Strefie Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście, można załatwić odwiedzając punkt GZDiZ przy ul. Wodopój 7. Punkt czynny będzie w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 7.00 – 15.00, a w środy w godz. 7.00 – 16.30.
Punkt obsługi mieszkańców, znajdujący się w zabytkowym budynku przy ul. Wodopój 7 nad kanałem Raduni między ulicami Rajską a Łagiewniki, stworzony został z myślą przede wszystkim o osobach, chcących załatwić sprawy dotyczące identyfikatorów IGM. Budynek znajduje się bowiem w bezpośrednim sąsiedztwie Strefy Ograniczonej Dostępności, co ułatwi mieszkańcom załatwienie niezbędnych formalności na miejscu.
W punkcie przy ul. Wodopój mieszkańcy mogą składać wnioski na długoterminowe identyfikatory IGM oraz otrzymać na miejscu krótkoterminowe 24-godzinne identyfikatory IGM. Ze względów sanitarnych długoterminowe identyfikatory nie są wydawane od ręki, a trafiają do mieszkańców za pośrednictwem poczty.
W nowo otwartym punkcie można również składać dokumenty, dotyczące innych spraw rozpatrywanych przez GZDiZ, m.in. dotyczących obsługi Strefy Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, w tym karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca, działalności gospodarczej, a także abonamentów. Złożone dokumenty będą rejestrowane oraz przekazywane do rozpatrzenia poszczególnym działom GZDiZ. Podobnie jak z identyfikatorami IGM, również przy innych sprawach dokumenty, identyfikatory, abonamenty, decyzje lub zezwolenia nie są wydawane bezpośrednio, a są wysyłane pocztą. Szczegółowe procedury poszczególnych spraw wraz z drukami do pobrania dostępne są na stronie internetowej www.gzdiz.gda.pl.
W budynku przy ul. Wodopój nie funkcjonuje kasa, dlatego mieszkańców chcących uiścić opłaty związane z załatwianiem spraw w GZDiZ prosimy o korzystanie z przelewów bankowych.