Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Na zdjęciu widoczny jest przejazd kolejowy w ciągu ul. Sandomierskiej. Szlabany są otwarte, na przejazd wjeżdżają samochody.
Zdjęcie portretowe: Aneta Niezgoda

Aneta Niezgoda
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Data publikacji 12:48

Umowa na projekt budowy trzech tuneli pod torami kolejowymi w dzielnicy Orunia - św.Wojciech – Lipce

W kwietniu 2021r. będzie gotowa dokumentacja projektowa dotycząca budowy trzech przejść dla pieszych przez magistralę kolejową. Nowe tunele i przejazdy zastąpią  istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy zyskają  trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.  Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie  montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Będzie to kolejny krok, który pomoże zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, ale także ułatwi poruszanie się po dzielnicy. W przyszłości z tej przestrzeni mają zniknąć szlabany.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca kwietnia  2021 r. Opracuje ją Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. Umowa opiewa na niecałe 950 tys. złotych.
Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego  CEF (Connecting Europe Facility)  „Łącząc Europę”.