Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Agnieszka Zakrzacka
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

agnieszka.zakrzacka@gdansk.gda.pl

​ ​ Inwestycje ​ ​
Data publikacji 12:42

Pięć ofert na zaprojektowanie przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia - św. Wojciech – Lipce

W środę, 29 lipca poznaliśmy oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej trzech przejść dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni. Prace projektowe mają potrwać do połowy 2021 r.

Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.  Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie  montaż monitoringu i elementów małej architektury. Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.

Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono w budżecie 1 153 092 zł. Wpłynęło pięć ofert:

  1. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A – 949 560 zł
  2. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. – 1 665 420 zł
  3. PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. – 1 943 400 zł
  4. Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID – 1 197 159 zł
  5. Europrojekt Gdańsk S.A. – 2 846 653, 76 zł

Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego  CEF (Connecting Europe Facility) Łącząc Europę.