Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

DRMG
Zdjęcie portretowe: Aneta Niezgoda

Aneta Niezgoda
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Data publikacji 09:48

Kolejne postępy prac na Wiadukcie Biskupia Górka

W okresie pandemii nie zmalało tempo prac na budowie Wiaduktu Biskupia Górka i pobliskiego parkingu. Co obecnie dzieje się na budowie?

Z końcem maja na Biskupiej Górce miał finał kolejny etap budowy drugiej nitki wiaduktu nad torami kolejowymi.  Zakończono montaż m.in. trzeciego, ostatniego łuku konstrukcji stalowej. Zamontowano cięgna linowe i podwieszono ruszt dolny konstrukcji stalowej do łuku. Prace prowadzone są również na estakadzie dojazdowej do wiaduktu. W maju wykonano płytę ustroju nośnego estakady. Aktualnie trwają prace  przygotowawcze do układania izolacji wodochronnej i krawężników. Przejezdność na wiadukcie zostanie zapewniona w IV kwartale 2020 r.

W ostatnich tygodniach dokończono również budowę nasypu drogowego, układanie warstw podbudowy i dolnych  warstw bitumicznych jezdni północnej. Ponadto trwają roboty drogowe w rejonie skrzyżowania ul. Augustyńskiego z ul. Rzeźnicką oraz w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z  ul. Okopową i ul. Św. Trójcy.

Obok wiaduktu powstaje nowy parking kubaturowy. Rozpoczęto już drugi etap montażu konstrukcji obiektu,  zlokalizowanej bezpośrednio pod nowo wybudowaną częścią wiaduktu. Pomimo ograniczonego miejsca i związanych z tym trudności, prace postępują w szybkim tempie. Dodatkowo, na poszczególnych poziomach parkingu wykonywane są roboty elektryczne i sanitarne. W najbliższym czasie planowane są roboty związane z wykonaniem posadzek. Parking realizowany przy wiadukcie, to czterokondygnacyjny obiekt o kubaturze wynoszącej ponad 87 tys. metrów sześciennych. Jego budowa zakończy się do czerwca 2021 r. Łączny koszt budowy wiaduktu i parkingu wynosi 163 mln złotych.

Głównym Wykonawcą Wiaduktu Biskupia Górka jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne z  Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Oś Priorytetowa:  IV. Infrastruktura drogowa dla miast, działanie: 4. Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego.