Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

fot. D. Paszliński (2)
Zdjęcie portretowe: Aneta Niezgoda

Aneta Niezgoda
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Data publikacji 16:43

Poznaliśmy oferty na budowę I etapu linii tramwajowej Nowa Warszawska

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na  budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. To jedna z najważniejszych inwestycji planowanych w południowej części Gdańska. Dzięki niej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum.

Oferty w przetargu poznaliśmy 28 maja. Na realizację zadania zabezpieczono 20 mln złotych. Wpłynęły dwie oferty:

  1. Konsorcjum, lider: TOR-KAR-SSON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa – 37 980 000,00 zł
  2. MTM S.A – 38 809 505, 51 zł
Obecnie oferty będą podlegały analizie pod względem formalno-prawnym i finansowym.

I etap – skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką

W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul.  Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych na tym odcinku, ale także jezdni, ścieżki rowerowej. Ponadto wybudowany zostanie przystanek przy ul. Łódzkiej. Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r.

II etap – dokończenie trasy tramwajowej z pętlą przy ul. Jabłoniowej/al. Adamowicza

Co ważne, planowane są już działania związane z drugim etapem, obejmującym pozostałe dwa odcinki linii tramwajowej, od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w drugiej połowie roku. Realizacja inwestycji ma zakończyć się do grudnia 2021 r.

Po zakończeniu budowy obu etapów, będzie połączenie tramwajowe od al. Havla do al. Adamowicza. Budowa Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.