Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Infolinia kryzysowa wsparciem dla imigrantów z Pomorza
Joanna Bieganowska

Joanna Bieganowska
Urząd Miejski w Gdańsku

joanna.bieganowska@gdansk.gda.pl
58 323 63 84
511 870 036

13:08

Infolinia kryzysowa wsparciem dla imigrantów z Pomorza

Z myślą o obcokrajowcach mieszkających w Gdańsku, została uruchomiona infolinia kryzysowa. Pod numerem 517 056 260 oraz adresem e-mail pomoc@metropoliagdansk.pl, imigranci mogą uzyskać informacje o dostępie do usług pomocowych. Infolinia działa od środy, 6 maja. 

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, w bliskiej współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku i Urzędem Marszałkowskim, pomorskimi samorządami oraz kluczowymi organizacjami pomocowymi (Caritas, Centra Wsparcia Imigrantów z Gdańska i Sopotu, Bank Żywności) uruchamia usługi i wprowadzają ułatwienia  dla imigrantów. Jednym z nich jest infolinia. Także w ramach wsparcia w poszukiwaniu zatrudnienia prowadzony przez Agencję Rozwoju Pomorza portal www.livemorepomerania.com/workinpomerania, utworzył platformę, na której każdy imigrant może zostawić swoje CV. Następnie zostanie skontaktowany z lokalnym pracodawcą. Stopniowo będą uzupełniane i uruchamiane kolejne usługi: doradztwa zawodowego i wsparcia w przygotowaniu CV, pomocy psychologicznej oraz informacyjnej dla pracodawców chcących zatrudnić obcokrajowców mieszkających na Pomorzu.    

Infolinia kryzysowa i wsparcie w zakresie poszukiwania zatrudnienia zostały uruchomione na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej w dniach 22-25 kwietnia 2020 roku. Badania dotyczyły zmian jakie nastąpiły w życiu imigrantów, w związku z epidemią koronawirusa. Wypełniło ją 226 osób, zarówno osoby anglojęzyczne oraz rosyjsko i ukraińskojęzyczne. Wyniki ankiet wskazały, że sytuacja połowy imigrantów uległa pogorszeniu. Co czwarty badany pochodzący zza wschodniej granicy stracił pracę z powodu COVID-19, 17% wszystkich respondentów znajduje się w bardzo trudnej sytuacji finansowej, 30% poszukuje pracy. Wiele osób potrzebuje również wsparcia w kwestiach rejestracji pobytu i zatrudnienia, informacji o pandemii w językach obcych. W wynikach ankiety wskazywane było również wsparcie z zakresu pomocy psychologicznej oraz żywnościowej.