Sylwia Betlej
Referat Partycypacji Społecznej i Rad Dzielni
Data publikacji 14:44
Gdańsk w kampanii "Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego"
Od kilku dni na gdańskich wiatach przystankowych można zobaczyć plakaty z wizerunkiem pobrzeża Motławy z hasłem „Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego”. To element ogólnopolskiej kampanii miast i Związku Miast Polskich, którego Gdańsk jest członkiem.
Kampania „Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” ma charakter ogólnopolski, a za sprawą miast członkowskich ZMP również lokalny. W przedsięwzięcie zaangażowało się 170 miast członkowskich ZMP. Kampania podkreśla znaczenie współpracy środowiska samorządowego, wzmacnia poczucie wspólnotowości i wskazuje, że członkostwo w Związku przynosi korzyści płynące ze współdziałania pomiędzy miastami. Jest to szczególnie ważne w tym roku, w którym obchodzimy rocznicę 30-lecia samorządu terytorialnego.
Kampanii wizerunkowej będą towarzyszyć debaty merytoryczne dotyczące spraw istotnych dla miast, organizowane przez Senacką Komisję Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Związek Miast Polskich w Senacie. Podczas nich zostaną poruszone tematy dotyczące stanu finansów samorządowych, gospodarki odpadami, zmian w ustawach ustrojowych czy roli organizacji samorządowych w polskim życiu publicznym. Pierwsza debata odbędzie się 2 marca i będzie dotyczyła finansów polskich miast i gmin. Debaty będą transmitowane online na profilu Związku na Facebooku i na stronie www.miasta.pl.
Kampania trwa od 24 lutego do 10 marca. ZMP i miasta będą jednak prowadzić działania komunikacyjne aż do majowych obchodów 30. rocznicy odrodzenia samorządu terytorialnego.
W załączeniu znajdą komunikat prasowy ZMP.