Referat Prasowy
Urząd Miejski w Gdańsku
Data publikacji 14:39
Pierwsza nitka Wiaduktu Biskupia Górka już otwarta!
Postępy na budowie Wiaduktu Biskupia Górka – 13 sierpnia została otwarta pierwsza nitka. Niebawem rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w ciągu najbliższych tygodni – budowa drugiej, zachodniej nitki.
Część wiaduktu oddana do użytku kierowcom, ma rozpiętość 104 m i szerokość 17,5 m. Ruch odbywać się będzie po trzech pasach jezdni. Po zakończeniu budowy całej inwestycji, na jednym z pasów utworzony zostanie buspas. Wzdłuż obiektu przewidziano także ciąg pieszo-rowerowy. O dotychczasowej pracy mówił Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta ds. inwestycji.
- W ubiegłym tygodniu obiekt przeszedł pomyślne próby obciążeniowe, prowadzone wspólnie ze specjalistami z Politechniki Gdańskiej. Włączenie nowego wiaduktu w obecną infrastrukturę jest dość skomplikowane ze względu na to, że jest to główna arteria łącząca Pruszcz Gdański z centrum Gdańska. Prosimy kierowców o wyrozumiałość. - podkreślał.
Z kolei o przyszłości projektu, wypowiedział się dyrektor DRMG, Włodzimierz Bartosiewicz:
- Niebawem rozpocznie się rozbiórka istniejącego wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha, a w jego miejsce wybudowana zostanie zachodnia nitka wiaduktu wraz z trzecim dźwigarem. Budowa drugiej nitki rozpocznie się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Zmiany w organizacji ruchu
Przypominamy, że w nocy z 12 na 13 sierpnia (z poniedziałku na wtorek) wyłączony z ruchu kołowego został most nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Zaroślak. Dojazd do ul. Zaroślak możliwy jest od strony ul. Stoczniowców i Brzegi oraz od strony ul. Biskupiej i Na Stoku. Ruch pieszy i rowerowy odbywa się bez zmian.
Od wtorku, 13 sierpnia nastąpiły również zmiany w kursowaniu autobusów linii 108, 118, N4. Przystanek „Toruńska” [1005] dla linii autobusowych w kierunku Oruni został cofnięty o około 100m do wysokości peronu przystanku SKM Śródmieście.
*Linia 108 funkcjonuje na skróconej trasie okólnej: Chełm Witosa – Cienista – Worcella – Reformacka – Stoczniowców – Cienista – Sikorskiego – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Więckowskiego – Cieszyńskiego – Chełm Witosa.
*Linie 118 i N4: Dwukierunkowo, pomiędzy przystankami „Buczka”/ „Worcella” [1252, 1663] a „Brama Wyżynna” [1028, 1033] obowiązuje objazd ulicami: ... - Chałubińskiego – Sikorskiego – Armii Krajowej – Okopowa - ... i dalej stałą trasą. Na trasie objazdu obowiązuje obsługa przystanków: „Grabowskiego” [1243], „Chałubińskiego” [1254,1255], „Drwęcka” (n/ż) [1253], „Odrzańska” [1250, 1251], „Pohulanka” [1248, 1249], „Śródmieście SKM” [1003, 1018]. Dla linii N4 wszystkie ww. przystanki posiadają status warunkowy „na żądanie”. Przystanek „Drwęcka” (n/ż) [1253] nie jest obsługiwany przez linię 118.
Głównym Wykonawcą jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Koszt inwestycji to niecałe 147 mln złotych. Aż 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Oprócz budowy wiaduktu, zadanie obejmuje również budowę mostu nad Kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany będzie parking kubaturowy. Budowa zakończyć się ma w październiku 2020 roku.