Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Referat Prasowy
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 15:56

Próby obciążeniowe na Wiadukcie Biskupia Górka

Budowa Wiaduktu Biskupia Górka wchodzi w kolejną fazę. W czwartek, 8 sierpnia ok. godz. 8.30 rozpoczną się próby obciążeniowe  obiektu, które przybliżą nas do przełożenia ruchu na nowy obiekt.

7 aut o łącznym ciężarze 224 ton weźmie udział w próbach obciążeniowych na pierwszej  nitce Wiaduktu Biskupia Górka. Każda z czteroosiowych ciężarówek waży ok. 32 tony. Samochody te będą wykorzystywane  w próbach obciążeniowych nowej nitki wiaduktu, który powstaje nieopodal Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku. Auta będą ustawione w trzech kolumnach.

- Akcja polegać będzie na wykonaniu próby statycznej oraz próby dynamicznej obciążenia obiektów taborem samochodów ciężarowych – wyjaśnia Włodzimierz Ziółkowski, koordynator zadania z ramienia Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W takcie próbnego obciążenia wykonywane będą m.in. pomiary  przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na  łożyskach ruchomych wiaduktu. Badana będzie także  stabilność podpór – dodaje Ziółkowski.

Ostatecznie wyniki z próbnych obciążeń obiektów zostaną porównane z założeniami projektowymi dotyczącymi nośności i dopuszczalnych przemieszczeń elementów nośnych obiektów mostowych. Próby potrwają do godzin popołudniowych. 

Po przełożeniu ruchu na nową nitkę, stary obiekt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie druga nitka wiaduktu w ciągu ulicy Trakt
św. Wojciecha i nad Podwalem Grodzkim.

Budowa wiaduktu rozpoczęła się wiosną 2018 roku. Głównym Wykonawcą jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Koszt inwestycji to niecałe 147 mln złotych. Aż 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko.

Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty będzie na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których będą podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni). Zadanie obejmuje również budowę mostu nad Kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany będzie parking kubaturowy. Budowa zakończyć się ma w październiku 2020 roku.