Przeglądarka IE 11 nie jest wspierana na witrynie. Proszę skorzystać z nowej przeglądarki Edge firmy Microsoft

Referat Prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Rowerowy_maj_foto.jpg

Referat Prasowy
Urząd Miejski w Gdańsku

Data publikacji 11:25

Wystartował Rowerowy Maj. 47 miast z całej Polski przyłączyło się do gdańskiej kampanii

Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce, zainicjowana w Gdańsku, popularyzująca codzienną jazdę rowerem wśród dzieci i młodzieży szkolnej. W tym roku do rowerowej rywalizacji zgłosiło się aż 846 szkół i przedszkoli z 47 miast z całej Polski.

Pierwsza edycja kampanii Rowerowy Maja odbyła się w 2014 roku w Gdańsku i z roku na rok bierze w niej udział coraz więcej miast, placówek i dzieci. To zabawa połączona z elementami rywalizacji, która popularyzuje rower, jako środek transportu i uczy zdrowych nawyków. W ubiegłym roku rywalizowało 30 miast, w tym roku dołączyło 17 kolejnych. Z całej Polski zgłoszono aż 12 788 klas.

- Ciszy nas fakt, że z roku na rok do naszej akcji przyłącza się coraz więcej  miast. Udział biorą nie tylko duże miasta jak Warszawa, Gdańsk, Poznań czy Wrocław, ale również mniejsze miasta i miejscowości. To pokazuje, że Rowerowy Maj jest kampanią dla każdego i mogą w niej brać udział wszystkie chętne szkoły – mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska. – Nie tylko promujemy wśród najmłodszych jazdę ekologicznym środkiem transportu, ale również pokazujemy, jak okolice szkół i przedszkoli uczynić bezpieczne i przyjazne rowerzystom.

W rywalizacji szkół w Gdańsku udział weźmie aż 2043 klas z 152 szkół i przedszkoli. W ubiegłym roku rywalizowało 144 placówek, więc kolejne szkoły przyłączają się akcji i promowania jazdy rowerem.

Projekt „Made in Gdańsk”, który ogarnął całą Polskę

Zasady Rowerowego Maja są proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju aktywnie dotrze na zajęcia: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Najlepsze szkoły w danych kategoriach oraz najaktywniejsi uczestnicy otrzymają atrakcyjne nagrody.

Samorządy realizujące kampanię według gdańskiego pomysłu, na własną rękę muszą pozyskać sponsorów oraz zapewnić nagrody dla uczestników indywidualnych, poszczególnych klas, szkół i przedszkoli. Kampanie w szkołach są nadzorowane przez klasowych i szkolnych koordynatorów.

- Rowerowy Maj co roku bije rekordy na każdym polu: liczonej już w milionach liczby aktywnych przejazdów, frekwencji, liczbie uczestniczących szkół i miast. Satysfakcja z prowadzenia kampanii jest naprawdę ogromna, ale najważniejsze jest to, że dzieci cieszą się z udziału w Rowerowym Maju, co roku wypytują się o kolejną edycję i chwytają zdrowego bakcyla, bo parkingi rowerowe szkół wcale nie pustoszeją po zakończeniu kampanii. Jesteśmy przekonani, że Rowerowy Maj to strzał w 10-tkę, można o tym rozmawiać godzinami, ale najlepiej po prostu spróbować i samemu się przekonać, że to działa wszędzie – zachęca Monika Evini, koordynatorka kampanii.

Wyniki na bieżąco

Od ubiegłorocznej edycji Rowerowego Maja funkcjonuje platforma on-line do obsługi kampanii, do której koordynatorzy placówek i nauczyciele z całego kraju wprowadzają wyniki uczniów. Rezultaty są dostępne na stronie www.rowerowymaj.eu,  dzięki czemu uczestnicy i wszyscy zainteresowani mogą na bieżąco śledzić wyniki klasy, czy szkoły. Na stronie głównej prezentowane są wyniki szkół w Polsce, a na podstronach zebrane będą rezultaty placówek z danej miejscowości.

Wyniki akcji będą znane tuż po zakończeniu rowerowych dojazdów do szkół wraz z końcem maja, a pozytywne efekty kampanii są widoczne przez kolejne miesiące. Jednak ze względu na strajk w oświacie liczba szkół biorących czynny udział w kampanii może ulec zmianie.